Чинники здоров я

У результаті численних дослід­жень учені дійшли висновку, що серед чинників, від яких залежить здоров'я людини, котра проживає в цивілізованій країні в умовах миру, за відсутності природних катаклізмів (землетруси, повені, по­сухи), приблизно 20-22 % припа­дає на екологічні й соціальні чинники, 20-22 % - на спадковість і генетичні порушення, 8-10 % - на розвиток медицини і якість ме­дичного обслуговування та охоро­ни здоров'я, а близько 50 % припа­дає на спосіб життя людини, на її ставлення до власного здоров'я.


Так дійсно, навіть у країнах зі сприятливими екологічними та кліматичними умовами, з високим рівнем життя, медичного обслуговування і системи охорони здоров'я (наприклад, Швеція, Швейцарія, Австрія, Канада) у частини людей, які не мали ніяких генетичних за­хворювань, внаслідок неправиль­ного способу життя (переїдання, не­достатньої рухової активності, тютюнопаління, зловживання ал­когольними напоями, вживання наркотичних речовин тощо) виникали тяжкі захворювання (інфаркт, інсульт, алкоголізм, наркоманія, рак легенів, СНІД тощо), які закін­чувалися каліцтвом або смертю цих людей у молодому віці.
І навпаки, люди, які ведуть здоровий спосіб життя, відрізня­ються високою духовністю, дотри­муються правил безпеки праці, за­лишаються здоровими і активними до глибокої старості, навіть якщо вони проживають в екологічно за­бруднених регіонах, у великих індустріальних містах чи працю­ють на «шкідливому» виробництві

Отже, здоров'я значною мірою залежить від умов жит­тя і праці, що визначаються політичним устроєм і рів­нем соціально-економічного розвитку держави, а також від екологічних і географічних чинників навколишнього середовища. Головним же чином воно залежить від спо­собу життя людини, її духовності, світогляду, ставлен­ня до власного здоров'я та до інших людей і природи .

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Створення інтерактивних робочих листів у GOOGLEDOCS